söndag 27 november 2022

Stjärnor och tavlor

 Hej hallå igen! 

Hoppas alla har haft en fin första advent! 

Här blev det mys på kvällen då jag kom hem från Ludvika träffen på eftermiddagen. Tiden går alldeles för fort när man har roligt. 

Idag tänkte jag visa ett kort där jag har använt en fin dies med stjärnor från Design 5, distressoxide och stickles. 

Jag använde en svart kortbas slimcard, sedan tog jag den gula oxiden scattered straw, tog min fina mixed media Brush. länk här till butiken: Mixed media Brush, sedan använde jag oxiden för att göra en skugga (månljus) där stjärnorna sedan skulle sitta. 

Resultatet blev jag väldigt nöjd med och bestämde mig för att stjärnorna skulle få vara i guld. Tog fram mitt sizzix papper i guld, (Gunilla har mycket bra pris på dessa, 1 för 25 kr eller 5 olika för 100 kr. Färgerna är: vit, guld, silver, koppar och svart). Jag gillar sizzixpappret då det är lite tjockare och blir då enklare att stansa med. 

Jag tog sedan god juldien från gummiapan och stansade ut den i det vita sizzixpappret. Men då tog jag det med glitter i för att få en liten detalj på kortet. 

Tog sedan Stickles crystal och använde runt kanten. En annan kär scrapbookarvän gav mig ett utmärkt tips som jag nu mer än gärna delar med mig av. Det var att om man vill få en jämn kant runt kortet, sätt stickelsen mot kanten, tryck försiktigt och flytta samtidigt på flaskan mot kortet så långt du vill ha Stickles. Jag använde runt hela kortet för att få lite blingkänsla. 


Insidan blev lite tom så då tog jag stjärnorna som blev utstansade automatisk när jag använde diesen och klistrade på insidan. Tog även den fina önskelistan från By Lene som Gunilla nu har för endast 75 kr och satte på insidan. Färglade pennan och burken med Spectrum Noir triblend Brush och runt själva listan använde jag oxiden scattered straw samma som på framsidan. 

Blev väldigt nöjd med resultatet och fick till ett enkelt kort som ändå blev glamourigt.

Men jag måste visa en sak! 
På söndagen på träffen hade jag och min DT kollega Melinda en kurs i mixed media tavla. Deltagarna var jätteduktiga och här ska ni få se resultaten på tavlorna de fick göra. 
Materialet var en pannå, gipsfigurer, bakgrunder,  Gesso, vaxer och distress stain sprayerna. Alla hade samma utgångsläge, färger och möjligheter och det blev ändå dessa olika resultat! Jag tycker de gjorde ett bra jobb och jag vill verkligen visa deras fina alster! 






Visst kan man inte bli annat än inspirerad av deras fina alster?? 

Nästa träff i Ludvika är 25 - 27 mars 2023
Hoppas ni vill komma och att vi ses där, anmälan sker till Gunilla på Helihak :D

Vad har jag använt i butiken till kortet: 

Design 5 stjärnor dies
Önskelista By Lene

Hoppas jag kunnat inspirera er, både med mitt kort och med de fina tavlor som deltagarna gjorde på kursen! 

Ha en fortsatt fin måndag! 

Kram
Maria 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...