onsdag 23 november 2022

Take me to Africa

Hej i snöyran!

Jag vill hoppa in och ta er nya varmare breddgrader, vad sägs om savannen? 

I helgen är det dags för Lilla Ludvikaträffen och det kommer vara massa med spännande kurser, bland annat att skapa en pannåtavla med gipsfigurer och bakgrunder. 

Jag tänkte att jag skulle visa er en tavla som påminner mig lite om en tid tillbaka då jag spenderade några veckor i Afrika!

Tänker att vi börjar väl? 

Jag plockade fram en pannå i  18*24cm, täckte den med hushållspapper och satte fast de figurer och bakgrunder jag ville ha och målade hela med vit gesso.



NU börjar det roliga!!! färgläggning och Vax kladd! 
 Här sätter fantasin gränserna, hur ska din tavla bli? min blev såhär och jag har använt mig av massa olika saker som jag listar under bilden! 


Pannå 18*24
Gipsfigurer som är gjutna i Stamperia soft mould
Mönstrad bakgrund av modeling paste i Stamperia mould
PLUS färger
Vax- sizzix och Finnabair
Hushållspapper  ;)
Tacky glue
Text remsa ifrån gömmorna




Hoppas ni kanske blev lite intresserade! 

Vi har 3 Platser kvar på en kurs med detta på söndag ! häng på!!

Varma hälsningar DT Melinda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...