tisdag 20 december 2022

I väntans tider……

 Hej hallå! 

Idag tänkte jag visa ett inbjudningskort som jag gjort av blöjstencilen från Dutch doobadoo. 

Denna är väldigt söt och gav mig en liten utmaning då jag först var tveksam hur jag skulle använda den.

Men efter att ha ritat av den så kom idéerna på löpande band. Ett barndop var på gång men även en babyshower och då kom idén med en inbjudan! 


När man ser det färdiga resultatet kan man inte bli annat än supernöjd! 
Jag valde att använda ett vitt cardstock, använde sedan Reprints papper med små babyelefanter, och med hjärtan på insidan, på kanterna använde jag hickory Smoke för att få lyfta kanterna.  Eftersom inbjudan gällde en liten kille använde jag ett blått band för att knyta ihop blöjan. 
Jag dekorerade med blad från gummiapans ena die, och rosor i blått och gult. 
Visst blev det bara så bra?!


Även Love kan man använda till ett grattiskort eller inbjudan till babyshower, barndop, bröllop eller bara ge till någon man tycker mycket om. 
Jag använde vit cardstock, som jag färgade in med hickory Smoke, distress ink från Tim Holtz. Jag gjorde love som ett dubbelt kort. Ber om ursäkt för de mörka bilderna men kameran och jag var inte vänner den dagen ;)


Klädde Love i rosa papper från mina gömmor och använde lite blommor som en enkel dekoration. Blev nöjd med resultatet :) 



Vad jag har använt från butiken: 

Vit cardstock
Reprint papper babyelefanter 
Reprint papper hjärtan 
Blått band metervara och finns i fysiska butiken
Gummiapan die blad
Tim Holtz distress ink hickory Smoke 
Blommor


Hoppas vi ses på liven den 27/12 efter julhelgen! 

Hoppas ni får en riktigt god jul!! 

Kramar 
Maria 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...