söndag 18 december 2022

Vad är det som går och går……

Hej svejs! 
Idag ska jag visa ett kort som ser ut som en klocka. 
Detta är också efter en stencil från Dutch doobadoo. Dessa stenciler är roliga att arbeta med och att med ett så enkelt verktyg kunna göra fina kort är ju bara ett plus! 

Jag började med att rita av på ett vitt cardstock, tog sedan distress ink och färgade in kortet färgen jag använde var hickory Smoke. Jag valde ett mönsterpapper från Reprint som är Paris inspirerat. Tog ett vitt cardstock och använde som urtavla. Alla dessa delar är ifrån stencilen och man ritar bara av på det papper man vill använda. 
Använde sedan pine needle som distress för att få fram siffrorna och visarna. 

På insidan gjorde jag likadant, jag färgade in klockan med hickory Smoke och klippte sedan ut efter att ha ritat av stencilen vit cardstock som jag färgade kanterna på. Denna är tänkt att använda att skriva hälsningen på. 

Här ser ni en närbild på urtavlan och de fina gröna rosorna jag använde för att matcha som dekoration. 
Blev väldigt nöjd med resultatet. 


Nästa kort jag gjorde var dessa fina höstlöv. Även denna en stencil från Dutch doobadoo. 



Här använde jag fyra olika färger på cardstocken. Färgade in kanterna med Tim Holtz distress vintage photo. 
Dekorerade med Gummiapans blommor och en dam från Tim Holtz paperdolls som jag använde embossing glaze på. 
Inbjudan kommer från mina gömmor. 
Detta var en annorlunda modell som jag använde som inbjudningskort, när jag fyllde år! 


Vad har jag använt från butiken:
Vit cardstock
Grön cardstock
Två olika orangea cardstock 
Ett ljusgrönt cardstock
Tim Holtz distress ink pine needle, hickory Smoke och vintage photo
Tim Holtz paperdolls
Embossing glaze
Gummiapans blommor 
Rosor 

Hoppas jag kunnat inspirera er även denna gång! 

Kramar 

Maria 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...