torsdag 13 april 2023

Konfirmationskort


Hej hallå! 

Då var jag tillbaka igen med ett nytt inlägg, hoppas påsken har varit bra och att ni njutit av ledighet, godis och god mat. 
Här har det varit full rulle, pyssel, god mat, smörgåstårtor och återigen mer pyssel! 
Denna gång tänkte jag visa två konfirmationskort i somriga färger. Konfirmationen närmar sig och självklart är det roligare att ge bort ett kort man gjort själv, det blir mer personligt. 

Jag valde ett grönt cardstock och delade det i storleken 6” X 12” vek det sedan på mitten så jag fick storleken 6”X 6”.
Jag använde sedan den fina embossingfoldern med texten konfirmation i olika stilar och mönster. Jag valde att embossade den i vit cardstock. Gunilla har fått in så fina die cuts från Simple stories och de passade in perfekt på kortet. 
Bling bling som är så underskattat var ju tvunget att finnas med för att få ett litet lyft på kortet. Runt kanten använde jag även stickels Star Dust den smälter in snyggt och ger ett fint glitterskimmer. 


Det gula kortet är i samma storlek 6” X 6” gjort på liknande sätt men istället för bling bling använde jag stämpeln från Design 5, 
Visst blev det annorlunda konfirmationskort?


Ett par färdiga, våriga konfirmationskort som passar både kille och tjej och som inte är som vanliga konfirmationskort. 
Blev supernöjd och jag hoppas att mottagarna blir lika nöjda :) 

Allt jag använde kommer ifrån Helihak länk kommer här:

Hoppas jag lyckats inspirera er till att prova något nytt, som jag brukar säga det finns aldrig några rätt eller fel när man skapar, kör på och våga prova!

Hoppas ni får en fin fredag! 

Kram Maria 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...