lördag 20 april 2024

Mars cyberpysselkit och alster

 Hej! 

Denna månad var fylld med färgglada och påskiga utmaningar! Så så roligt! 


Mars månads pysselkit

Kitet innehöll: 

2 halva cardstock i grönt och gult 

2 mönsterpapper i grönt och blått 

En stencil från NHH Design med fyrklöver

Mini kuvert i vitt 

Stämpel hare/kanin med tillhörande dies från By Lene

En mini canvas 

En plastkupa 

Gröna, gula, orange fjädrar samt en påse med shakers - glitter, små kycklingar mm 

Mini pearls i grönt 


Utmaning 1. 

Att göra ett shakerkort med kupan, glittret och stämpeln. Vi skulle använda stencilen på något sätt. 

Jag valde att använda det gula cardstocket. Använde stencil och distress oxide för att göra min bakgrund. Fyllde ägget med extra glitter som lyser i mörkret och färglade stämpeln med copics och satte fast ovanpå kupan/shakerägget


Utmaning 2. 

Att göra ett mer traditionellt påskkort med pappren som blev över. Det skulle finnas med kyckling samt fjädrarna på kortet. Och man skulle blinga kortet med dem små gröna pärlorna. 


Det var lite vågat att använda både det gröna samt det blålila mönsterpappret här men jag tror jag lyckades ändå. Använde stencilen och gjorde mönster på en rundel med mönster runt om och blingade till varje fyrklöver. Jag tänker att kycklingen & kaninen har letat fram ett stort påskägg i sin påskjakt. 


Utmaning 3. 

Att göra en påsktavla. En struktur, färg, man skulle hämta en kvist utifrån samt använda fjädrarna, minst ett ägg och kycklingar eller hönor. Det ska stå glad påsk på tavlan.

Så här blev min. Blev så nöjd med strukturen och färgen på denna. Gjorde vitt och guld färgstänk. Fjädrarna fick agera "blad" till kvistarna och stämpelmotiven har jag färglagt med copics. 


Bonusutmaning.

Att göra ett mini kort med vår tema. 


Mitt minikort. Jag maskade 2 stämplar och färglade direkt på kortet med copic. Texten kommer ifrån Tim Holtz. Jag dekorerade kortet med dem små blingpärlorna. 

Jag kommer att göra ett extra inlägg här i bloggen om just maskning, så hoppas ni tycker om det. Kommer visa med maskningspapper och masking fluid som går att köpa hos Helihak. 


Det var månadens utmaning och du får jätte gärna gå in och kika på min video där jag visar hur jag gör alla alster: Mars cyberpysselkit och alster


Och här kommer lite inspiration från era egna alster. Så fina! Jag har valt ut några ifrån Facebook. Hoppas ni tar hand om er tills vi ses igen på söndag! 🙂 


Susanne Nordgren



Camilla Ståhl

Jannike Garcia Larsson (så läcker bakgrund) 

Maud Wohlander


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...