lördag 18 maj 2024

April cyberpysselkit och alster

 Halloj! 

Hoppas ni har en fin helg! I detta blogginlägg ska jag visa vad vi fick i april månads cyberpyssel kit samt vilka alster jag gjorde. 

Denna månad kändes vårig och härlig! 

April månads kort kit 

Det här innehöll kitet: 

2 halva cardstock i limegrön och plommon lila

3 mönsterpapper med blommor 

3 rosa mönstrade slimline mönsterpapper

Vitt cardstock 

Ett slimline kuvert

Ett klippark med Paris och romantiskt tema 

Vit kortbas klänning 

3d kuddar 

Stämpel med fjäril "bakgrund samt detalj stämpel" från Marianne design

En die "grattis" från gummiapan


Utmaning 1. 

Göra ett grattiskort med det gröna, lila och mönsterpappret med blommor. Där skulle man ha med fjärilen på något sätt samt använda grattis diesen. 


Så här blev mitt kort. Jag klippte ut från ena blommönster pappret och använde 3d kuddar och satte i hörnen så det blir en 3d effekt. Man ser de ljusa blommorna i botten. Jag stämplade en rosa och lila fjäril och glittrade till den med färgstänk samt holografiska halvpärlor. Tillsatte en mini fjäril i rosa som också är smyckad. Texten är utstansad i rosa mirror card och paper doll är från Tim Holtz. Bakom dockan är det grön sytråd. 


Utmaning 2. 

Dekorera klänningen med papper, bling och band samt använda grattis diesen. 


Jag valde att göra ett bebiskort/dopkort. Jag ville ha åt känslan av tyg eller spets som en vanlig klänning. Så jag limmade olika spets bitar på klänningen i olika storlekar och färger. Ett vitt band i midjan, rosor, bling och texten är utstansad i ljus rosa mirror card här med. Fjärilen embossade jag med gult embossingpulver från wow och jag smyckade den med bling och färgstänk. 



Utmaning 3. 

Göra ett slimline kort med slimline mönsterpappret i rosa. Här skulle man använda sig av klipparket och 3d kuddarna för att få till en pop up effekt. Kuvertet skulle också dekoreras. 


Jag valde att använda svart cardstock runt om samt olika slimline dies. Sen dekorerade jag med utklippta dekorationer från klipparket samt en del blad och blommor från min egen gömma. En fjäril med lite färgstänk fick också flyga över denna scen. Kuvertet dekorerade jag med hjälp av klipparket samt inkade in kanterna med distress ink vintage photo


Det var alla utmaningar denna månad! Hade ni lika roligt som jag? :)

Du får mer än gärna kika på min video där jag visar kitet och gör dessa utmaningar. Då klickar du bara på denna länk:

April cyberpysselkit och alster

Jag lägger ner mycket tid på dessa videos så det är roligt om ni vill kika. Hoppas ni blir inspirerade! :)


Och självklart har jag ju inte glömt era fina inspirerande bidrag! Här kommer dem! Ha en fortsatt fin helg så ses vi igen till veckan! 


Anne-Charlotte Kärkkäinen
Som också var månadens vinnare! Stort grattis! 



Lotta Larsson 

Anette Talberg 



Åsa Ström 


Annika Samuelsson 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...