tisdag 10 september 2024

Juli cyberpyssel & alster

 Hej alla! 

Nu har hösten verkligen kommit här hos mig, hos er med? Jag tycker ändå det är mysigt med höst. Alla fina löv ute man kan bli inspirerad av, att det är lite kallare i luften - enklare att andas, att man får tända ljus och lampor inomhus så det blir så det extra stämningsfullt samt att det är mörkare när man ska sova. Vad tycker du om hösten? 

Men i denna månadsutmaning så fanns fortfarande sommaren med, vi skulle göra 3 olika alster men som skulle gå i samma tema samt en bonusutmaning. Det tyckte jag var kul! 

Månadens kortkit (jag hade råkat radera bilden jag tagit på kitet så det fick bli en skärmbild från videon istället, men undertill här kan du läsa vad som fanns i kitet)

Kitet innehöll: 

En dies blomma från by lene 

En tag i craft papper

Färdig utskurna delar för att göra en ask 

Ett klippark med söta fåglar och blommor från Marianne design 

2 mönsterpapper med bröllopstema "sweet memories" från craft&you 

Ett beight cardstock i 12*12 


Utmaning 1. 

Att göra ett bröllopskort, vi skulle använda oss av pappren och diesen här. 


Så här blev mitt. Jag valde att stansa ut blommorna i vitt cardstock och bladen i grönt cardstock och sen färgade jag in dem med distress ink. Använde en nesting die för att få en fin kant runtom motivet. Dekorerade med puffy stickers samt några blingstenar och gjorde såklart lite färgstänk i vitt. 

Utmaning 2. 

Att dekorera tagen med pappren som blev över. Här skulle också diesen användas samt så skulle vi skriva en text på baksidan.


Och så här blev min tag! Jag distressade kanterna runt om och skrapade upp längs med kanten för en extra detalj. Jag använde en öljett i brunt samt ett chipboard fönster som jag färgade brunt med distress ink. Lite färdiga ephemeras i rosa, lite glitter stickles samt färgstänk. Och sen knöt jag ett skirt rosa band upptill. På baksidan skrev jag "tänker på dig". 

Utmaning 3. 

Att göra en ask med dem färdigutskurna delarna. Här skulle diesen användas också samt så skulle alla dessa 3 alster gå i samma tema och likna varandra vilket jag tyckte var en rolig utmaning. 


Min ask! Här får man ju ingen instruktion hur man ska bygga ihop asken utan göra som man själv vill. Jag valde att distressa kanterna runt om asken och upptill på den vågiga kanter med distress ink vintage photo. Jag valde att ha en blomstängel samt lite blingstenar här med och samma rosa band. 


Vad tycker ni? Liknar dem varandra? 

Och sen fanns det också en bonusutmaning med här. 

Där skulle man göra ett valfritt kort men använda en av bilderna från klipparket. 



Jag valde att använda den söta fågeln som sitter på dem rosa och lila blommorna och tyckte att det passade med en chockrosa ram runt om. Jag valde att klippa ut innanmätet från en doilie så att det skulle se ut som spets upptill. Jag dekorerade med samma ephemeras som på tagen och en biljett med texten "Beauty" samt lite färgstänk som sista pricken över i:et. 

Och det var alla utmaningar för denna gång! Här kan du gärna gå in och klicka för att se min youtube video där jag delar med mig av hur jag gått tillväga för att göra alla dessa alster: Juli cyberpyssel & alster


Och här nedan kan du se månadens vinnare som vann det stora pyssel paketet! Grattis till dig! Jag och 4 andra tjejer vann övriga priser denna gång vilket var roligt. ☀️


Hoppas att vi ses senare igen i veckan, då det är dags för att visa atc kitet för juli. Ta hand om er så länge! 







Maud Wohlander






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...