torsdag 2 juni 2022

Student!


Hej hallå!! 

Hoppas att ni var det bra i det omväxlande vår/sommarvädret. 

Denna gång tänkte jag inspirera med lite tips om studentkort, eftersom Melinda hann före mig denna vecka med verktygen, följer jag och visar här mitt exempel.

Nu närmar sig studenten med stormsteg och korten och presenterna ska vara klara. Att göra kort till någon som tar studenten kan ibland vara svårt men med denna schablon var det enkelt, tanken flög direkt till byggprogrammet och de elever som slutar där, vad passar bättre än att använda just hammare och sågstencilen. Den är ju bara perfekt! 



Hur gick jag då tillväga? Jo:

Tog ett vitt cardstock ritade av stencilerna och klippte ut dem. Sedan tog jag ett mönsterpapper som var lite mörkare ton till handtaget på hammaren och på själva ”huvudet” på hammaren använde jag svart cardstock.

Runt handtag och hammarens handtag använde jag Tim Holtz distress ink Vintage Photo och på sågklingan och hammarhuvudet använde jag Hickory Smoke.

Sedan använde jag en dies till texten, stansade ut i vit cardstock och målade ballongerna med penna i gult och blått. 

Tog sedan en svart penna och gjorde streck runt handtagen för att lyfta dem lite. Naturligtvis som i tidigare inlägget använde jag Tim Holtz vintage bokstäver och siffror till årtalet. 


Sedan satte jag ihop dem med en brads. Några fina rosor fick pryda alstret också i studentfärger. 

Vad har jag då använt denna gång? Jo:

Vit Cardstock
Tim Holtz distresser Vintage Photo och Hickory Smoke
En liten bit svart cardstock
Lite mörkt orange papper till handtagen
Tacky glue
Studenten dies (från egna gömmor)
Rosor
Siffrorna från vintage alphabet Tim Holtz infärgade med cracked pistachio. 

Länk till Helihaks webshop kommer här:

Hoppas jag kunnat inspirera er även denna gång! 
Ha en trevlig scraphelg! 


Kram 

Maria

P.S Kolla in i Ludvika cyberpysslet på Facebook, där kommer det hända grejer med bland annat ett tävlingskitt. Kika gärna in där! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...