tisdag 31 maj 2022

Hallå!
Det får bli en liten regnig tisdags uppdatering igen ! 

Smiter in här lite innan Maria hinner uppdatera igen, då jag vill visa er ännu en cool grej man kan göra utav Dutch Doobadoo´s stenciler

Ibland kan jag tycka att det är lite svårt att hitta på något till en man som fyller år!

 För ärligt hur mycket kommer dom kolla på det där kortet man gör? 

Så då tänkte jag att Dutch Doobadoo har säker något och det hade dom ju, dessa häftiga verktyg! 




Tänker att vi kör väl en till liten intro hur man använder dessa? 

Välj valfri CS, lägg på schablonen och följ kanten runt stencilen och även de andra ytorna du vill klippa/ skära bort med hjälp av en blyerts, ha gärna sudd till hands då det kan behövas.

Sen kan du välja mellan att klippa alt. skära ut, jag har valt att skära med en skalpell runt alla mina streck.

Sen gör du samma sak fast med ett CS som du nu använder linjerna innanför på.

Det är nu du sätter din egen prägel!

Jag valde att vitt CS som jag sedan embossade med en embossingfolder för att få fram lite trä mönster, som jag sedan färgade in med Distress Oxide- Gathered twigs  och med Distess Oxide - Ground Espresso  på kanterna 

Sedan fixade jag lite verktyg med hjälp av dies. och en text jag ville ha ifrån en diecut. 

Satte ihop allt med hjälp av Brads.  

 


Hur bra till någon som gillar att hålla på med verktyg! Nu tror jag Maria är lite sugen på att visa vad hon har gjort med dessa ! 

ha en fin vecka all så kanske vi ses snart igen 

Kreativa hälsningar ifrån Melinda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...