lördag 6 augusti 2022

Pyssel i semestertider och månadskit!

 Hej hallå mitt i sommaren! 

Hoppas att ni alla har haft en riktigt härlig och skön sommar! 

Här har det pysslats en del (dock inte under min semester till Härjedalen, för gissa vem som glömde det mest livsnödvändiga man behöver, jo en av plattorna till sidekicken) men sen jag kom hem har jag passat på under regniga dagar! 

Gunilla vår underbare DT-ledare och chef, har börjat med månadskit! Så roligt och underbart att få en utmaning där allt är serverat åt en och man behöver bara följa reglerna! Gunilla började med detta i Juni och nedan ser ni det första kitet som skickades ut, visst är det ett roligt kit?! 

Naturligtvis gav ju detta mersmak och juli månads kit ser ni här nedan! Vet ni vad det bästa av allt är att alla får likadant och det är så kul att se allas olika tänk och bidrag, för även om kiten är samma till oss alla så blir inte bidragen likadana!
Nu väntar vi på augustikitet och nyfiken som jag är undrar jag vad som kommer härnäst??!!
Jag hade ju då tänkt att vara med i tävlingen men det tyckte inte den elaka mansförkylningsbacill jag fick för två och en halv vecka sedan. Så jag fick pyssla ihop mina bidrag efter tävlingens utgång, men då kan jag ju visa dom här istället :) 
Alla utmaningar denna gång bestod av att göra tre slimcard. Ett grattis, ett fika och ett krya på dig kort! 

Jag började med mitt grattiskort, använde de papper som var med i kitet, då det var reglerna, men man fick använda dies och stämplar utöver och det gjorde jag här. Jag använde Gummiapans dies Grattis så snygg die, sedan använde jag den söta stämpeln från dixie craft, jag klippte bort fjärilarna till detta kort, men i nästa kort ska ni få stämpeln i sin helhet. Jag färglade dem med Tri-blend från spectrum noir, Gunilla har dessa till ett väldigt bra pris! Dem söta blommorna är utstansade och är från studiolight, se länk lite längre ner!
Men en miss och tur i oturen att jag inte hann delta för när jag glad och nöjd var klar upptäcker jag att jag missat cirklarna som var ett krav på att vara med. Men kortet blev ju bra ändå ;) 

Man skulle göra ett fika kort! 
Pappren från kitet används, muggarna med grädde är från Gummiapan och kom i förra årets kollektion till jul. (Det finns fler delar till denna) 
Bokstäverna är utstansade från en Tim Holtz die som jag har i mina gömmor, vintage market. 

Krya kortet skulle ha hexagon med, här ville jag ha ett enkelt kort men ändå stilrent. Här har jag återigen använt blomdiesen. Den har blivit en favorit! 

Så här blev alltså mina kort, väldigt lätt att göra så här fina roliga kort med de fina papper som var med i kitet! 
Vill man vara med, gå med i Ludvikapysslets cyberpysslet och anmäl er på inlägget som ligger där i gruppen! 

Här är dem underbara pennorna jag förälskat mig i! 
Rekommenderar dessa väldigt mycket! 
Underlägget är Tim Holtz mediamat och finns hos Gunilla så klart! Grodan är från Gummiapan med tillhörande dies. 

Glöm inte heller att anmäla er till ludvikapysslet som har en träff nu i slutet av augusti! 
Framför allt får ni god mat, fina priser och chansen att träffa andra underbara människor med samma intressen! Utöver detta kunna handla i butiken och gå på workshops som är gratis! 

Vad har jag använt, se nedan: 

Papper från Reprint (kitet)
Slimlinedies (kitet)
Flickstämpeln från Dixie Craft
Pennor från Spectrum noir tri-blend
Cardstock i flera färger  (kitet) 
Kaffemugg från Gummiapan
Grattis från Gummiapan
Tacky glue
Dubbelhäftande tejp

Från egna gömmor:
Tim Holtz vintage market bokstäver
Tim holtz distress Crushed olive
Bling pärlor till mitten av blommorna  

Jag hoppas att jag kunnat inspirera er och jag hoppas att ni blir lika peppade att delta i månadskiten och ha chans att vinna de fina priserna som Gunilla fixar så bra! 

Nästa gång blir det min DT kollega Melinda som bloggar, då får vi se vad hon hittar på! 

Hoppas ni får en fin kväll och jag hoppas vi ses i Ludvika! 

Kramar 
DT-Maria 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...