söndag 4 september 2022

ATC-kort

 Hej hallå! 

Nu har vi klivit in i september och nu börjar hösten komma, det är fortfarande fina dagar men nu känns det i luften att det är svalare. Älskar hösten och alla färger som hösten bringar med sig och det bästa av allt det närmar sig Halloween och jul, men det kommer i senare inlägg :) 

Idag ska jag visa ATC - kort med temat sjö och den fina diesen från Joy som heter Willy. Genast när jag fick diesen framför mig visste jag vad jag ville göra. Så fram med papper, skärare och embossingpulver och distressink. 

Jag ska till korten i storleken 2,5 inch X 3,5 inch. ATC - kort ska vara i en serie och man ska tydligt se att de hör ihop. Jag valde att göra med temat sjö och uppmuntran. 
Efter att jag skurit till korten tog jag Tim Holtz distress ink salta ocean och gjorde själva bakgrunden.

Efter detta tog jag och embossade en av bakgrundstämplarna från Marianne design och Rangers embossingpulver Blue. 
Efter detta målade jag delarna till Willy och limmade ihop dem. När jag målade använde jag mina nya favoritpennor Spectrum Noir Triple Blend Brush. Kan färglägga hur länge som helst med dessa. 

 
Som ni ser blev bakgrunden mer markant med embossingpulvret och lyfte ATC-kortet tycker jag. 






Jag använde Tim Holtz färdiga ord, så enkelt men ändå så smidigt och snyggt blir det. Uppmuntran behöver vi alla ibland och visst gjorde Willy att man känner sig lite gladare? 
Hoppas jag kunnat inspirera er även denna gång!

Detta har jag använt från butiken:
Bakgrundstämpel Marianne design texture stamp
Tim Holtz ord
Distress ink salty ocean
Embossingpulver Ranger Blue
Vitt mixed media cardstock till kortbaser
Spectrum Noir Triple Blend Brush

Ha en fortsatt fin söndag! 

Kram Maria 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...