lördag 15 oktober 2022

BabyShower kort

 Hej på er alla!

Melinda här och tänkte att ikväll ska bjussa på ett kort som jag gav bort på en babyshower idag. 

Hur mysigt är det inte att få göra ett kort till en som ska bli mamma och är ens vän och kollega? 

Jag tog i alla fall en pysselkväll igår tillsammans med en vän och pysslade ihop detta slimline kort!


Häng på så visar jag hur jag gjorde:

Jag började med att skära till basen som blev ett slimline 10.5cm x 21cm,

skar även till :

* baspappret som blev ett rosa med hjärtan ifrån Joy! craft. 

* ett matchande brunt som bakgrund

* ett lila ifrån Reprint





Sen skrapade jag alla kanter och färgade in de med Distress ink- Antique Linen

hittade även ett papper i gömmorna där jag klippte ut lite elefanter, kronor och tags. 

valde sen att skriva GIRL på tagsen så det blev en vimpel, sen så använde jag flakes ifrån cosmic shimmer -Egyptian gold för att få guld effekt på både krona, text och snören på ballongen, och det blev så fint! 
valde att sätta fast vimpeln med ett bomullssnöre, satte även fast en text och sen var det klart! 
Och hur fint blev det inte? 

Ha de fint och undrar ni något så släng iväg en kommentar

Massa kramar  DT Melinda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...