onsdag 12 oktober 2022

Födelsetavlor

 Hej igen! 

Det var så kul att göra babytavla så det blev en till! 

Denna gjorde jag tillsammans med Cecilia uppe i butiken Helihak i Ludvika förra helgen. 

Gunilla hade gjort en liten utmaning åt mig och Cecilia att vi skulle göra varsin, en tjej och en killtavla.

Resultatet blev en tavla på Cecilias dotter Amelia och en på mitt barnbarn Milton. 

Vi använde en tavla som redan fanns i butiken som lite mall för att få en liten idé hur de skulle se ut. Denna tavla har Zora gjort, visst är det en fin tavla att ta efter?! 


Jag använde mönsterpapper som bakgrund från Reprint i blått, som dekorationer använde vi babydies från dixie craft. Jag stämplade handen, foten och texten med en stämpel från kaisercraft. Embossade stjärnorna med embossingpulver snowflake från Ranger, sedan fick bokstäverna lite färg med Spectrum noir pennorna och glittrade med Stickles. 


Cecilia använde också papper från Reprint, hon gjorde vimplar och använde till sina bokstäver som hon embossade i embossingpulver snowflake från Ranger. Hon embossade även sina övriga dekorationer med samma embossingpulver. Istället för att stansa ut vikt, längd och tid, skrev hon alla uppgifter för hand. 


Det var en härlig dag där det blev mycket skratt och omändringar innan vi blev helt nöjda, det som är så kul är att vi fick samma uppgift, samma saker och ändå blev det två olika tavlor (förutom färgen ;) ). Det är kul att se hur olika det kan bli. 

Så fina tavlor, blir fina speciella minnen, för ingen tavla är den andra lik. 
Vill man göra en babytavla hör av er till Gunilla för information! 
Glöm bara inte att ta med foto! 

Vad som är använt från Helihak:

2 st A4 canvastavla
2 dubbelsidigt mönsterpapper ifrån Reprint (1 blått, 1 rosa )
Embossingpulver från Ranger Snowflake
Stämpel från Kaiserkraft 
Dies från Dixie Craft
Pennor från Spectrum Noir 
Stickles
Svart cardstock
Rosa cardstock
Blått cardstock 
Lim 

Hoppas att jag och Cecilia med våra tavlor kunnat inspirera er att göra egna tavlor till barn eller barnbarn!

Ha en fortsatt fin dag! 

Kramar 
Maria 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...