lördag 29 oktober 2022

Stamperia & 13 arts

Hej hallå! 
Idag är det lördag, vädret är vackert men blåsigt. Jag passar på att pyssla lite som vanligt! 
I förra liven visade jag denna tavla och kom då på att jag inte bloggat den! 
Jag började med en målarplatta som är 15X15 cm. 

Sedan tog jag ostduk och limmade fast, målade sedan över med vit gesso. När det torkat tog jag 13 arts pulver, blå, rich copper shiny och använde på bakgrunden, ni ser ju den härliga färgen! 

Min första tanke var något helt annat men när jag fick tänka om blev det bläckfisken från Stamperias mould Sea World industrial mould A4.  Visst är moulden så snygg! 

Jag använde gipset Cera Mix som Gunilla har i butiken. Så bra gips! Detaljerna framträder så snyggt och tydligt! 
Det bästa är att Gunilla nu tagit hem både Stamperias mould och har gipset! Vilket är superperfekt!!

Jag lade på bläckfisken för att få ett hum om hur stor den var och om den skulle passa bra! 
Efter det lade jag till utstansade fiskar, alger och snäckor som jag målat med Spectrum Noir Tri-Blend Brush. 

Jag färglade sedan bläckfisken med plus akrylfärg och använde sedan finnabairs vax bronze och aged silver. 
Jag klippte sedan ut bubblor från en dies från design 5, färglade med Spectrum Noir Tri-Blend Brush och använde sedan Stickles crystal för att få lyster. Se resultatet nedan!

Så nöjd med resultatet! 

Vad har jag använt från butiken:
Spectrum Noir Tri-Blend Brush pennor
Gips Cera Mix
Stamperia mould A4 Sea world industrial
Plus akrylfärg 
Stickels crystal
Summer creation dies
13 Arts pulver Rainbow color och shiny powder 
Ostduk
Design 5 bubblor.


Hoppas jag lyckats inspirera er! 
Nu ska jag fortsätta förbereda inför morgondagens live! Hoppas vi ses!!
Glöm inte att det är julträff i Ludvika 25-27 november hoppas vi ses då också! 

Ha en fortsatt underbar lördag! 

Kramar 

DT-Maria 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...