lördag 5 november 2022

Hallowiiiiiiin


Hej hallå i lördagskvällen så här på allahelgona! 
I veckan nu har alla barn haft höstlov och helgen Halloween har varit. 
Till detta har jag skapat en ljusstake av en gammal vinflaska, lite svart Gesso, en bakgrund, en dödskalle i gips och en lite dekorationer. 

Jag började med att måla flaskan i svart Gesso, lät den sedan torka innan jag tog en bakgrund som jag gjort i modeling paste, som jag sedan klippte ur själva klockan och klistrade runt flaskan. Sedan färglade jag den med med svart gesso. Jag målade även döskallen med svart gesso och lät dem sedan torka ordentligt. 



När gesson torkat på flaskan och dödskallen, tog mitt nya vax från Stamperia Cerantica metallic gold och använde på dödskallen och på klockorna. 


Se så snygg skallen blev!!

Men jag tyckte det saknades något och tog då lite dekorationsmaterial i vitt och satte bakom skallen. Det blev som ett spindelnät så en spindel måste naturligtvis dit direkt! Den använde jag också lite guld vax ovanpå för att lyfta den lite. 


När den sedan fått torka och bli helt klar satte jag i ett ljus och tände det i fönstret! Det blev en perfekt detalj i halloweenfesten! 


Man kan pynta gamla flaskor på så många olika sätt, det är bara fantasin som sätter gränser. 
Jag är en riktig halloweenfantast till min mans förskräckelse ibland XDXD
Men vem vet, det kan ju komma en annan altring av flaskan :D 

Hoppas ni gillar denna idé och blir lite inspirerade!

Från Helihak har jag använt: 
Svart Gesso
Stamperia metallic gold vax 
Gips Ceramix 
Bakgrund klockor från Stamperia
Modeling paste från CC hobby 


Hoppas ni kollar in liven och att vi ses på Ludvikapysslets träff i slutet av november! 

Ha en fortsatt fin allhelgona! 

Kramar
Maria 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...