måndag 7 november 2022

Minnen

 

Hej hallå! 
Då var jag tillbaka med ett nytt inlägg, denna gång tänkte jag visa en tavla jag gjort till minne av min pappa. 
Jag började med att ta en canvas som är 18 X 24 cm.

Jag klistrade dit bakgrunden med klockor från Stamperias mould soft A5 clocks. Sedan tog jag svart Gesso och målade över allting så att det blev svart. 

När det torkade målade jag vingarna svarta och testade fram vilket av vaxerna jag skulle använda. Valet föll sedan på Stamperias ancient metallic bronze. Tyckte den blev bäst och snyggast för ändamålet. 
Jag använde även vaxet för att urverket på klockorna skulle framträda, min tanke med klockorna är tidens tand.


Vingarna är gjorda i Stamperias mould A4, jag använde gipset Ceramix som finns i butiken i 1 kgs påsar så smidigt och det räcker till mååånga figurer. 
Se så snygga vingarna blev!
Sedan tog jag fotot, jag valde ett från begravningen där solen lyser så fint på kistan. 
Jag tog min dymo och skrev pappa, 1943-2019 och älskad, saknad. Jag vill ha med det längst ner på tavlan. 
Något saknades högst upp så det blev lite bling pärlor. 
Så här blev slutresultatet! 


Blev nöjd med resultatet, dock funderar jag på om bling pärlorna ska vara kvar eller inte. Ibland behöver saker ligga till sig lite innan man är helt nöjd. Men för tillfället får dom sitta kvar :)

Vad jag har använt från Helihak:

Gips Ceramix
Mould A5 clocks stamperia
Mould med vingar stamperia
Vax metallic bronze stamperia 
Svart Gesso
Bling pärlor
Tacky glue


Hoppas jag kunnat inspirera er att göra en tavla. Har gjort både födelsetavlor och nu minnestavla. Ibland vill man bara göra någon tavla utan någon speciell mening och ibland vill man göra en speciell tavla. 
Även här är det fantasin som sätter gränser. Våga testa och prova er fram tills ni blir nöjda! 

Hoppas ni ser våra lives med tips och trix, som vi har i ludvikapysslet cyberpysslet och att vi ses på träffen den 25-27 november! 

Ha en fin dag! 
Kramar 
Maria 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...