lördag 12 november 2022

En die, åtta utmaningar


Hej hallå såhär på fars dag! 
Idag tänkte jag visa oktoberkittet som Gunilla skickade ut. 
Denna gång var utmaningen att använda en die till åtta olika utmaningar. Det blev en kul utmaning där man verkligen fick gnugga geniknölarna! 


En väldigt användbar die och det var kul att se hur olika alla tänkte med en die och sedan fritt tänkande. Kravet i utmaningarna var att dien skulle vara med sedan var det fria händer! 
Vi skulle göra de fyra årstiderna: 
Vinter
Vår 
Sommar 
Höst

Det var lite klurigt att få till det, men efter mycket funderande och ändrande blev jag nöjd med resultatet :)

Sedan hade Gunilla fyra utmaningar till och det var:
Sport

Halloween

Jul

Egen tolkning

Ibland kan det vara lättare när allting är uppstyrt men att få fria händer är bra för man kan få prova sig fram med olika tekniker, material och idéer. 

Naturligtvis hade Gunilla gjort jättefina vinster till de som vann se bilderna nedan: 



Det blev åtta lyckliga vinnare som fick varsitt paket denna gång. Nu väntar jag på novemberkittet och det ska bli spännande att se vad Gunilla har klurat ut denna gång! 
Kommer nog i brevlådan på måndag! (Om
Posten sköter sig ;) )

Vad använde jag från Helihak:

Naturligtvis dien
Cardstock i olika färger
Stamperia papper Forest
Viking från NHH design
Pennorna från Spectrum noir triblend Brush till all färgläggning
Stickles crystal från Ranger
Tomte på skidor (trolltyg i tomteskogen) 
Papper från Reprint
God jul die från gummiapan 
Stämpel och die ren på skidor från gummiapan
Resten från egna gömmor.

Hoppas jag kunnat inspirera er med mina bidrag i dessa utmaningar och att ni återigen fått en uppdatering i vad kittet innehöll och vilka fina priser som Gunilla plockar ihop! 

Glöm inte att kolla in liven ikväll 18.30 i gruppen Ludvikapysslet-cyberpysslet, denna gång ska vi visa en kortvikning. 

Sedan ni som ska till lilla Ludvikaträffen! Glöm inte att anmäla er till kursen som jag och min DT kollega Melinda har fixat till! 
Hoppas vi ses där!! 

Ha en fin fars dag och en härlig söndag! 
Många kramar 
Maria 










A









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...