lördag 19 november 2022

Dags för julkort!

 Hej hallå i vintervädret! 

Då var jag här igen med ett nytt inlägg! Denna gång tänkte jag visa tre julkort gjorda efter samma mall. Detta julkort visade jag i vår live som vi hade i söndagskväll förra veckan. 
Det är ett enkelt kort som är lite till åren, jag liftade det för sex år sedan och hittade mallen och jag tyckte att det var värt att damma av och visa upp igen. 
Här nedan har ni själva mallen måtten är skrivna i inch:


Jag gjorde tre kort för att visa och två av dem i röd cardstock och ett i grönt cardstock. 
Klädde dem sedan i Maja designs julpapper traditional christmas, beautifully decorated. Använde detta papper på alla tre korten. 
Sedan använde jag snöflingediesen från NHH och stansade ut i grönt hologrampapper så snyggt blev det, men när man stansar i det pappret tänk på att ha typ en cardstock bit tillsammans med hologrampappret då skär maskinen igenom pappret bättre och låt det gå igenom minst två gånger. 
Använde även de vita flingorna på det andra kortet. 
Använde även gummiapans snöflinga och snölykta. 
Vill man få snölykta att ”poppa” lite så sätt lite gul cardstock bakom så ser det ut som lyktan lyser. 
På de vita snöflingorna och snölyktorna använde jag även Stickles crystal för att få dom att synas lite och få dom lite mer snöiga. 

Gunilla har bokmärken i butiken och ett av dem var denna fina tomte som naturligtvis omedelbart fick en plats på ett av korten! 

Gunilla har även dies som är som en klippdocka, jag stansade ut den i vitt papper och sedan färglade jag delarna med Spectrum noir triblends Brush. Dessa pennor är mina favoriter! 

På detta sista kort använde jag små julmöss från mina gömmor, tyvärr vet jag inte märket men jag tyckte de passade in på kortet :) 

Till alla tre korten använde jag de fina julorden som finns som stämplar från studio light! Det bästa är att man kan sätta ihop olika ord, så de passar till det kort man gör. 

Visst blev de fina?
Hoppas jag lyckats inspirera er idag och ge er lite julkortstips. 
På nästa live hittar vi på något annat. 

Vad har jag använt från butiken:

Stämplar från studio light julord
Die ”klippdocka” Lilly
Die snöflinga från NHH
Papper från Maja Design traditional christmas
Röd cardstock
Grön cardstock
Pennor Spectrum noir triblend Brush
Bokmärke
Gummiapans snöflinga 
Gummiapans snölykta
Stickles crystal
Distress ink candided Apple
En liten bit gult cardstock

Hoppas ni får en härlig lördag! 
Kramar 
Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...