onsdag 19 oktober 2022

Stamperia rust

 Stamperia kort

Hej på er i höstmörkret DT Melinda här igen som ska blogga lite. 

Idag tänkte jag visa er ett kort som jag har satt ihop med Stamperia papper, rost och gips.
Häng på så förklarar jag hur jag gjort!




Jag började med en färdig kortstomme 15x15cm, skar till ett bakgrundspapper ifrån Stamperia Mechanical seaworld, skrapade kanterna och färgade in dom med distress ink - Walnut stain.









Tog sedan ett brunt papper som bakgrund till en topper som också är ifrån Stamperia. 
skrapade även toppern och färgade den med samma ink som tidgigare. 

Sedan diesade jag ut en ett mönster med hjälp av en die ifrån Design5- D5D006 i koppar papper ifrån Sizzix, fäste en bakom toppern och en framför och sedan satte jag dit en gips fisk ifrån Stamperia soft mould som jag har färgat med Plus color- Chokolat.

Vaxade fisken och lite kugghjul ifrån Stamperia de också med Finnabair - Rich Copper. 
när jag satt fast allt detta så gick jag över med lite Embossing pulver ifrån Stamendous som jag smälte lite här och där 
gjorde även så att det såg ut som att det rinner rost ifrån kanterna på toppern.  






Jag blev riktigt nöjd med resultatet hoppas detta har kunnat inspirera lite. 
ha det fint så ses vi snart igen / DT Melinda
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...