fredag 2 december 2022

I det enkla finns det vackra!

 Hej hallå! 

Då var det lördag igen! Veckorna går otroligt fort och imorgon är det redan andra advent! 

Idag tänkte jag visa två kort. Korten är enkla men vackra. Dessa kort kallas även CAS (clean and simple). Det är inte julkort denna gång, ibland sker det stunder när man behöver  ett enkelt men stilrent kort. Därför vill jag visa dessa idag. 

Det första kortet jag vill visa är detta enkla vackra kort, basen är vit och är lite bredare än ett slimcard måtten är cirka 6 X 8 inch. Sedan är det taget ett svart cardstock som är tillskuret för att bli som en ram till det vita cardstocken där det är utstansat en av Tim Holtz fina blommor wildflower.


Det andra kortet är det en svart kortbas i cardstock, måtten är samma som ovan. I det vita cardstocken är det även till detta kort utstansat en blomma. Detta är en cherry Lynn die
Som finns i gömmorna.

Ibland vill man bara göra ett enkelt och vackert kort, till kondoleans, till att gratulera eller helt enkelt bara skicka ett jag tänker på dig kort. Dessa kort går också väldigt snabbt att göra. 

Ifrån butiken är det använt:

Vit cardstock
Svart cardstock
Lim tacky glue
Tim holtz die blommor wildflower


Hoppas ni fått lite inspiration! 
Nu blir det att göra klart julkorten och klura på vad vi ska göra på liven imorgon :)
Hoppas vi ses!! 

Kramar 
Maria 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...