tisdag 6 december 2022

Något man alltid förknippar med julen

Hej hallå i snön! 

Hoppas att ni mår bra! Här varvas pyssel med att göra fint inför julen och att shoppa julklappar. 
Än är det inte över med julinspirationen så här kommer det ett kort som ser ut som en julkrubba. 
Stencilen är från Dutch Doobadoo och är väldigt enkel att använda, men det blir ett så snyggt resultat. 

 
Först börjar man med att rita av stencilens ytterkanter och det som ska skäras ut på framsidan 
Jag använder blyerts för då kan man sudda bort de streck som blir kvar när man klippt. 

Som ni ser på denna bild har jag ritat av de ställen där det ska skäras ut för att bli hål.
Jag tar saxen och klipper ut mallen för att sedan skära ut de delar som ska skäras bort. 

Det färdiga resultatet när allt är utskuret och utklippt. 
Det är lite pill och lite jobb men det blir bra när det blir färdigt :) 


När jag kommit så här långt är det dags att börja göra klart kortet. Jag stansade ut Josef, Maria och Jesusbarnet i vitt papper, likaså djuren som var med. Jag målade dem med mina Spectrum noir triblend Brush pennor. Stansade ut stjärnorna i gult papper, tog sedan palmer och stansade ut dem med i vitt papper för att sedan färglägga dem med mina favoritpennor som jag använde till figurerna innan. Jag använde Stickles crystal för att få lite snökänsla.
Som bakgrund skar jag ut en bit från Maja designs Joyous Christmas. 
Så här blev resultatet:
Visst blev det lite julkänsla i alla fall? Nu är det inte många veckor kvar till jul. 

Klicka gärna på den blåa texten då kommer ni direkt till varan i webshopen, det som inte hunnit komma upp än finns, så hör bara av er till Helihak och Gunilla så hjälper hon mer än gärna till :D

Vad har jag använt från butiken:

Christmas scene dies Josef och Maria från Nellie snellen
Gummiapan tre vise män
Maja design julpapper joyous christmas
Vit cardstock

Hoppas jag kunnat inspirera er denna gång! 

Hoppas ni får en fortsatt fin kväll!

Kram 

Maria 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...