lördag 10 december 2022

Ibland räcker det med ett mönsterpapper

 Hej hallå!

Nu är det tredje advent, vi närmar oss jul mer och mer och jag som inte inhandlat en enda julklapp än! Så det är bäst jag sätter fart :)

Idag tänkte jag visa ett kort där mönsterpappret är så snyggt så man inte behöver så mycket dekorationer. 

Detta kort är ett slimcard, jag har använt en svart kortbas som är slimcard, som Gunilla har i butiken i både svart, vitt och kraft. 

Mönsterpappret jag valde är ett julpapper i slimcard från Reprints de är snygga, enkla och inte jättestarka i färgerna vilket jag gillar. Jag använder gärna milda färger på mina mönsterpapper. 


Jag stansade ut stjärnorna från design 5 till ett annat projekt, jag tyckte de stjärnor som blev över passade in på detta kort. 

För att lyfta huset lite använde jag glossy accent, som ni ser är pappret så snygg så man behöver inte överdekorera (om man inte själv vill) jag stansade sedan ut god jul i glitterpapper. Runt hela kanten använde Stickles moondust. 

Visst blev det snyggt! 

På insidan använde jag önskelistan, den är målad med Spectrum noir triblend Brush och runt kanterna på själva önskelistan har jag använt Tim Holtz distress ink pine needle.




Hoppas jag kunnat inspirera er även denna gång! 

Vad har jag använt från butiken:

Design 5 stjärnordies
Guld och glitterpapper Sizzix 
Önskelistan från by Lene
Dubbelhäftande tejp 
God jul från gunmiapan







Hoppas ni får en fin tredje advent! 
Hoppas vi ses på liven ikväll i ludvikapysslet cyberpysslet! 

Ha en fin dag! 

Kramar
Maria 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...