onsdag 28 december 2022

Toapappersrullen en pysslares bästa vän!


 Hej hallå! 

På senaste liven vi hade, fokuserade vi på vad man kan pyssla med barnen. Denna gång visar jag vad jag och mitt barnbarn pysslade ihop under liven. 

Vi hade valt bokstaven M ifrån butiken, Gunilla har mycket bokstäver för enbart 19 kr! 

Vi använde akrylfärgen color plus, en bra färg som torkar fort men som samtidigt också är väldigt dryg. 

Jag skulle haft praktikanten Milton 1,5 år med på liven, men tyvärr låg han och sov :)

Därför fick farmor göra toalettpappersrulltomtarna själv och även M:et  men det gick ju bra :)

Jag använde tacky glue limmet när jag limmade flörtkulan som skulle bli huvud till tomten, sedan klippte jag ut av det röda filttyget tomtens kappa och mössa, tog sedan av det vita och klippte skägg och bälte. Limmade sedan på detta på toarullen och flörtkulan. Använde en svart tuschpenna till ögon och en röd till mun o näsa. 

Sedan målade jag M:et med grön färg som Milton valde, färgen täcker bra men jag målade två lager för att få ett kraftigare färg. Sedan dekorerade jag med en medaljong med döskalle (farmor gillar halloween ;)) gröna rosor som jag använde svart vax från Stamperia på, sist men inte minst tog jag bilchipboarden och använde även där svarta vaxen från Stamperia. Blev väldigt nöjd med resultatet 

Visade även att color Plus färgerna är jättebra att måla med på gips och därför visade jag på en elefant i gips från Stamperias Savannah och en bokstav från daydream toys alphabet. 

Elefanten målade jag med vit color plus färg och sedan vaxade jag med silver vax från Stamperia, h:et målade jag med samma gröna som m:et och vaxade sedan med det svarta vaxet från Stamperia. 

Visst blev allting så bra??!!


Sedan visade jag även hur snygga bakgrunder man kan göra med dessa färger, så fram med gelliplaten och brayern. :) 


Hoppas jag kunnat inspirera er denna gång, i bloggens högra hörn har ni en länk till webshoppen där hittar ni alla produkter jag använt i denna live och blogginlägg. 

Under webshoplänken ligger även en direktlänk till Ludvikapysslet cyberpysslet och där hittar ni alla lives som vi visar! 

Ha en underbart nyår! 

Gott nytt år! 

Kram 

Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...