tisdag 3 januari 2023

Kort med lite manlig inspiration!

Hej! 

Hoppas att ni mår bra! Idag är jag tillbaka och tänkte visa vad jag gjorde i liven i måndagskväll!

Denna gång var vi lite inriktade på manligt tema, med de snygga pappren från Ciao Bella collateral rust är det inte svårt att göra snygga kort! 

Jag använde en stencil från Dutch doobadoo tri sutters card A4 som kortvikning. Jag återkommer igen till dessa roliga stenciler men det blir så fina vikningar och kort av dem så det är svårt att låta bli, de är dessutom värda sitt pris, då de är billiga. 

Grattiset jag använder mig av är från Gummiapan, det finns många olika varianter men för mig är denna en av favoriterna, den är lagom stor och ja helt enkelt perfekt! 

Vi fortsatte på det manliga temat och här använde jag en die som kallas gentlemen från Joy. Så snygg die! Tacket är även det från gummiapan. Jag har stansat ut dessa i de fina Sizzixpappren Gunilla har i butiken där man kan köpa fem förp för 100 kr, denna gång använde jag koppar och svart, det är verkligen underskattade färger, jag förstår inte varför,
För de är ju så snygga! Här gjorde jag kortet i 4” X 12” gjorde det dubbelt genom att vika på mitten. 
Men jag kunde inte sluta när jag ändå höll på, så då visade jag den fina nejlikedisen jag köpte av Gunilla sist jag var där. Så
Användbar på tre olika sätt. 
På detta kort har jag stansat ut nejlikan så den är ensam blomma, jag använde en vit slimcardbas, tog ett av Reprints fina block för slimcard från serien roses, använde tackdien från Gummiapan som är utstansat i det svarta sizzix glitter/metallicpappren o piffade till det med lite bling i hörnen.  

Till detta kort och den med grön bakgrund använde jag silhouetten först vilket skar bort en del av framsidan av mitt 6” X 6” kort i vit cardstock. För att lyfta nejlikan använde jag ett svart cardstock till det ena kortet och ett grönt till det andra. Återigen har jag använt Gummiapans tackdie i sizzix papper i svart och koppar. Bara nejlikan lyfte hela kortet, ibland är det bara så snyggt med ett stilrent kort. 


Sist men inte minst gjorde jag ett slimcard till med en grön framsida där jag stansat ut nejlikan. Så nöjd med resultatet och även här använde jag bling och Grattisdien från Gummiapan som återigen är utstansad under svarta Sizzixpappret. ”I det enkla bor det vackra” det stämmer verkligen med denna die som gjorde att korten blev så snygga!


Vad har jag då använt från butiken: 

Papper från Ciao Bella Collerteral Rust
Vit cardstock
Grön cardstock
Svart cardstock
Bling bling
Tacky glue

Jag hoppas att jag lyckats inspirera er även denna gång! 
Jag önskar er en fortsatt trevlig onsdag!

Kramar 

Maria 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...