söndag 25 december 2022

Vad kan man göra med en munk?


Hej hallå! 

Nu när december börjar närma sig sitt slut är det dags att blicka framåt mot det nya året och lite andra saker än julklappstips och julkort :)

Denna gång tänkte jag visa två grattiskort, det ena format som en munk och det andra som en telefon. 

Munken ritade jag av på ett enkelt cardstock, jag ville inte ha ett öppningsbart kort utan ett enkelt. 


Jag använde ett av Reprints fina romantiska papper med hjärtan på, använde en av figurerna från Tim Holtzs paperdolls. Blommorna är en av mina favorit dies från studio light, färglagd med Spectrum noir triblend Brush. 
Stjärnorna är från Design 5 och är de som blir kvar när jag stansat ut den fina stjärnbården. Grattiset är från Gummiapan!

Mycket nöjd med resultatet! 

 


Mitt andra kort är en telefon också en stencil från Dutch doobadoo. Jag använde ett svart cardstock som bas, mönsterpappret är samma som på munken, här återanvänder jag spillpapper ;) 


Jag dekorerade telefonen med blomdiesen från studio light, även här färglagda med Spectrum noir triblend Brush. Bladen är utstansade i grön cardstock. Även här är grattiset från Gummiapan. 

Visst blev resultatet bra! 




Vad har jag använt från butiken:
Vit cardstock
Svart cardstock 
Grön cardstock
Grattisdie från Gummiapan. 
Tim Holtz paperdolls


Ni har väl inte missat direktlänken till butiken från bloggen? Kolla i det högra hörnet :)

Hoppas jag kunnat inspirera er även denna gång! 
Missa inte liven på söndagarna! 
Ha en fin vecka! 

Kramar 
Maria 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...