lördag 24 december 2022

Vad vore Scrapbooking utan tags!

 Hej hallå! 

Denna gång vill jag gå ifrån jultemat lite och visa några tags som jag gjort. 

Tagsen jag använt är ett ”block” med tags som finns med olika utföranden som Gunilla har i butiken: 

På denna tag har jag använt en stencil från Dutch doobadoo länk kommer här: Stencil Dutch doobadoo. Jag använde Tim Holtz oxide distress speckeld egg.

Sedan har jag använt fjärilarna från Marianne design, länk här: Fjärilar. Här har jag använt mina favoritpennor Spectrum noir triblend Brush: Spectrum noir

Lite bling bling och de gröna kvistarna är från en blomdies: Blomdies. Sist men inte minst satte jag dit ett jutesnöre i toppen. 


Nästa tag har jag använt en liten bit guldband, jag har i grunden använt en vit tag. Där har jag använt en stencil från grunge: Stencil studio light, använde Tim Holtz distress ink twisted lemon. Till de fina fåglarna har jag använt dies från studio light: English garden, de är även de färglagda med Spectrum noir triblend Brush. 

Sist men inte minst har vi en tag trio med en dies som heter Lunabelle. Denna die visade jag även i en av våra lives när jag gjorde en julkortsvisning. Liven kan du se fortfarande om du går in i Ludvika pysslet länk finns på startsidan i denna blogg. Kika gärna in i den gruppen och bli medlem!
Jag använde ett mönsterpapper med snöflingor i bakgrunden, använde snörena. Färglade lunabelle som är som en klippdocka med mina Spectrum noir Brush pennor. För att få lite bling på henne använde jag crystal Stickles. 
Jag använde även gummiapans snölykta som lite snö vid lunabelles fötter. 
Texten är egen där jag använt min dymo.


Tags är roliga, enkla och väldigt smidiga! Hoppas jag kunnat inspirera er så här på juldagen. 

Hoppas ni får en fortsatt fin julhelg! 

Kramar Maria 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...