fredag 24 februari 2023

Att prova något nytt!

 Hej hallå! 

Idag är det lördag och min tur att blogga igen, denna gång tänkte jag visa en tavla jag gjorde i liven i tisdags. 

Jag har haft lite olika diecuts hemma som jag använt lite här och där när det passat och i tisdags bestämde jag mig att bygga upp precis som jag sett på de olika inspirationsfilmer som finns bland annat på Instagram och youtube. 

Jag började med en pannå i storlek 10 X 10 cm, tog stencilen flower från Dutch doobadoo och modelingpaste. Lät det torka, tog sedan rainbow color från 13 arts jag använde indigo violet och yellow lemon och de färgerna blev så snygga ihop. En dödskalle från snipart fick vara huvudfokus, sedan byggde jag på under med en bakgrund gjord i modelingpaste, sedan chipboards i olika märken och utförande. 

Blev otroligt nöjd med resultatet! 


Allt på tavlan kommer från Helihak! 

Nu är det dags att fixa sig i ordning och snart möta alla glada pysslare! Idag är Helihak i Röfors på Laxåscrappen! 
Vi kanske ses där :) 

Ha en underbar lördag och hoppas jag kunnat inspirera er att våga prova. 

Kram 
Maria 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...