lördag 4 mars 2023

Flamingos på rad

 Hallå hallå i solen! 

Hoppas ni har det bra, här har vi tagit en paus i trädgårdsarbetet där äppelträd klipps och trädgården ska bli vårfin. 

Idag tänkte jag visa ett kort med flamingos. Denna fina stämpel med tillhörande dies är ju bara så snygg! 

Jag tog ett ljusgult cardstock skar till det till 6” X 12”, vek det sedan på mitten så det blev 6” X 6”


Använde diesen Thorn i storlek 6” X 6” som bas, den mindre av de tre som är med i det paketet stansade jag ut och använde i kortet. Jag använde sedan stencilen från NHH med monstreor, använde Tim Holtz distress ink shabby shutter och hickory Smoke. Färgade in med mina borstar som används ofta. 
De fina flamingosarna färglade jag med mina spetrum noir triblend Brush, jag behöver ju inte tala om igen hur mycket jag älskar dom!!
Sedan satte jag dit lite bling bling och en liten textrad från Tim Holtz.
Visst blev det bra??

På insidan använde jag den mindre ”rutan” att använda att skriva på. Färgade in kanterna med shabby shutter. 


Nu vill min man aka assistenten att jag ska följa med ut igen, bäst att lyda ;) 

Allt kommer ifrån Helihak. Länk till webbshoppen kommer här: Helihak webbshop

Hoppas ni fått lite inspiration :) 

Ha en fortsatt fin lördag och hoppas ni också njuter av solen. 

Kram Maria 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...