onsdag 1 februari 2023

Simma lugnt!

 Hej! 

Idag tänkte jag visa en tavla med en sjöhäst på!

Jag fortsätter på mitt tema med mixed media och stamperia. 

Denna gång har jag använt Stamperias mould mechanical seahorse. Till bakgrund har jag använt stamperias soft mould med gitarren, jag har målat tavlan med svart gesso, när allt torkat använde jag finnabairs opal magic, lite olika färger. 

Jag använde guldvax på sjöhästen och Blue/gold opal magic

Sedan rostade jag massor, bland annat kugghjulen. Jag använde även lite flakes ovanför huvudet på sjöhästen för att få lite mer lyster. 

Resultatet är ju bara fantastiskt eller vad säger ni? 


Det jag har använt finns i butiken! 

Tills vi hörs nästa gång! 
Allt gott
/DT-Melinda 


1 kommentar:

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...