fredag 10 mars 2023

CAS och Art journal

Hej Hallå! 

Då var det lördag igen och min tur att blogga igen! Veckorna bara springer fram, man hinner inte riktig med. Det har varit väldigt varierande väder denna vecka, strålande sol, vårkänsla till blåst och vinter. Men än är det ju inte riktigt dags för vårvärme och sommar. 

Denna gång tänkte jag visa ett expriment i en Art journal. Jag har inte så mycket kunskap om Art journal men jag gillar att prova på nya metoder och som man brukar säga, blir man inte nöjd kan man ju alltid måla över och göra om :)


Jag använde tre olika color plus, en grön, en från och en gul, målade tunna lager så det skulle torka snabbare, använde sedan en Dutch Doobadoo stencil och modelingpaste, använde även den fina monstreastencilen från NHH. 
Nu börjar det roliga, dekorera. Jag använde en döskalle från snipart, sedan använde jag olika die cuts från olika märken, så roliga att arbeta med!  Pulver från 13 arts och lite stämplat med de söta stämplarna från Design 5 blev perfekt. 


CAS korten blev ju så fina, jag gjorde ett svart med bubblorna där jag stämplande med oxidedistressen saltwater taffy, och det vita använde jag den nya inken lost shadow, distress oxiden saltwater taffy och twisted citron. Se vad snygga de blev! 

Men jag har ju snöat in på att använda diecuts och det måste jag ju bara prova på ett kort det med :) så fram med dödskallen, och alla mina diecuts, sedan var det bara och exprimentera fram och tillbaka innan jag blev nöjd. Som bakgrund använde jag en stencil från design 5 och se hur bra det blev! 


Jag hoppas att jag lyckats inspirera er, kommentera gärna! 
Allt jag använt kommer från: Helihak
Klicka på länken så kommer ni direkt till webbshoppen, missa inte Gunillas 30% rea :D 

Ha en fortsatt fin lördag. 
Kram 
Maria 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...