onsdag 21 juni 2023

En avslöjande ficka

Jag tycker alltid det är så svårt med fickor på kort eller i Art journals för jag vill ju att saker ska synas. Men här hittade jag en kul lösning! 

Jag tog en die som är tänkt som typ bakgrund till ett kort och delade den nästan mitt på. Den ser ut så här från början.



Blomman är en egen die. Jag har använt både blomman och bakgrunden till ett kort i ett tidigare blogginlägg. Dien finns i butiken https://www.helihak.com/dies-och-tillbehor/precious-marieke-dies/precious-marieke-die-build-up-orchid-pm10177
Det blev en cool ficka som man tydligt ser igenom. 
Denna gång fick den vara mest gråsvart för att passa till sidan. Jag hittade dom perfekta ATC korten att stoppa i fickan. 



Då kände jag att jag ville färga in bakgrunden lite så den skulle matcha. Mina nya Tricolor pennor ( https://www.helihak.com/pennor/spectrum-noir-triblend-brush-marker-touch-of-class ) passade perfekt men jag är van att kunna gnugga ut mina färger så jag tog hjälp av lite handsprit så jag kunde gnugga och pensla ut färgen fast den kom från markers. Det blev ungefär som vattenfärg tycker jag fast vattenfast såklart!
 
Påminn mig gärna i nån livesändning så kan jag visa!

Här kommer några bilder till :)







På sista bilden kan ni det ser jag använda vitt embossing pulver både på wellpappen men också som stora skvätt eller prickar till vänster om det rosa trädet. Och bakom trädet till vänster ser ni ett löv embossat med vitt på ett silkespapper. 

Hoppas att detta kan inspirera er så att ni också kan se på era dies på ett nytt sätt! 

Kram
Wanel, GästDT

Här hittar ni embossingpulver: https://www.helihak.com/embossing/wow-embossingpulver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...