måndag 12 juni 2023

Kortvikning


 Hej hallå i sommarvärmen! 

I lördags höll jag kurs i Fold Card hos Helihak onlinekurs. 

Ett kort som är fint och lite speciellt att ge bort. Det är inte supersvårt att göra och ibland ligger det vackra i det enkla. Inspirationen till detta hittade jag när jag surfade runt bland alla sidor och på Pinterest finns mycket fint att titta på. Detta kommer från en tjej vars konto heter Fold card by Sonja. 

Eftersom det var ett mycket fint kort ville jag naturligtvis dela vidare av hennes fina creation. 

Jag använde ett hallonfärgat cardstock och underbart fint mönsterpapper från Maja design, vek efter instruktionerna, det är inte lätt i början. Men när man får till knepen då är det lätt. Visar även det jag gjorde som prototyp :) 


Sedan gjorde jag ett band så man kan stänga kortet jag använde band att knyta, klädde även detta med det fina majapappret. 


Så här blev det färdiga resultatet! 


Hoppas ni fått lite inspiration! 

Ha det underbart nu i värmen men kom ihåg att dricka mycket!


Kram 

Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...