tisdag 22 augusti 2023

Flakeskort

Hej vänner. 
Idag tänkte jag leka med flakes o så använder jag glossy för att fästa med de, sprider ut de vart jag vill ha de sen trycker jag fast, limmar även i botten för att få mer fäste på det. 
Då kan de se ut så här när jag är nöjd med vart de ska sitta så trycker jag fast extra med pensel o lite mer glossy. 
För att få det lilla extra så distressar jag in kanterna på sidorna.
För att få volym på kortet, sen använder jag även en smal tuschpenna för att rama in kortet 
Så fäster jag även lite text som puffar upp atc kortet, måtten jag använt är standardmåttet 2,5 x 3,5 inch på ATC kort.

 Så nöjd med dessa, kan användas till både som blomsterkort eller enbart som kort 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...