fredag 19 januari 2024

December cyberatc utmaningskit och alster

 Hej hej! 


Nu är det dags att visa December månads cyberatc kit samt presentera utmaningarna och alstren. 


Så här såg december kitet ut och det innehöll:

Ett vitt cardstock 

Clearstamp från design 5 med mönster 

Dies från Dixi craft med 3 kvistar i olika storlekar

Ett guldpapper

2 mönstrade papper i 6*6 

Enameldots i guld 


Utmaningen för december månad var att göra minst 3 juliga atc kort med den vita bakgrunden och stämpeln. Man fick stämpla med vitt, silver eller guld och sen använda akvarellfärg, sprayer eller något annat i någon annan färg. 

Jag själv kände mig lite less på dem traditionella julfärgerna som grönt/rött och körde på lite mer guld och färgsprakande kort. Kvistarna stansade jag ut i grönt cardstock och från det guldiga pappret i kitet och la omlott som dekoration bakom mina djur. Dem guldiga enameldotsen limmade jag fast på kvistarna för ännu mer guld känsla! 











Sen fanns det en bonus utmaning att göra med dem bakgrunds pappren i 6*6 som fanns med i kitet. Man skulle ha ordet "ho ho ho" med på sitt kort men annars fick man dekorera precis som man själv ville. Så här blev mina. Jag höll det ganska enkelt, jag valde att använda samma bakgrunds papper på 2 av korten medans nr 2 av atc korten fick en annan bakgrund för lite variation. Sen stansade jag ut bokstäver i mirror card och vitt cardstock som jag limmade på varandra för att få mer höjd. 











Om du klickar på länken så kan du se hur jag gjorde alla dessa på min youtubekanal:

Atc utmaning december

Och det var alla utmaningar för detta året, tänk nu har vi ett helt år av fantastiskt spännande utmaningar att göra! Jag ser verkligen fram emot det, hoppas ni också gör det! Och såklart så i slutet har jag valt ut några av era fina bidrag som vi kan inspireras av! Ta hand om er så länge tills vi hörs igen! / Ida 


Susanne Nordgren 






Monica Forss







Åsa Westerström 








Gabrielle Franzen










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...