fredag 19 januari 2024

December cyberpysselutmaningskit och alster

 Hej hej! 

Nu tänkte jag göra mitt första riktiga blogginlägg och visa December månads cyberpyssel utmaningskit, presentera utmaningarna och visa dem färdiga alsterna. Glöm inte att kika längre ned där några av era egna alster kommer visas varje månad, ni som varit med i utmaningarna. :)








Så här såg kitet ut och det innehöll:

3 olika cardstock & en röd kortbas 

Clearstamps i form av julkulor med tillhörande dies från "simple and basic"

Dies så man kan göra egna strutar/korgar till granen 

En jättefin äldre skimrig poinsetta bild 

En påse med guld paljetter 

Enamdots i creme färgat


Utmaning 1. 

Att göra korgar till granen med den tillhörande diesen. Det räckte att göra en korg men man fick gärna göra 6 st om man ville för att vara med i en extra dragning av vinst. 









Utmaning 2. 

Att göra julgranshängen med hjälp av diesen i kitet och det tillhörande stämpelsetet. Antingen så skulle man göra dubbelsidiga eller vika på mitten och sätta ihop flera stycken så dem kunde snurra fint. Man skulle göra 3 st och använda varje julkula i setet. 












Utmaning 3. 

Att göra ett julkort/shakercard med hjälp av diesen i kitet julkulorna, acetaten och man skulle stämpla inuti hålet med de tillhörande stämplarna. Jag valde att använda koppar embossing pulver till mina och guld glitter i båda öppningar men i ena lite vita hjärtan och i den andra lite röda halvpärlor. 











Bonusutmaning

Att göra ett fint julkort på valfritt sätt med poinsetta bilden på framsidan. Jag valde att göra ett lager på lager kort och blev inspirerad av silver kanten och valde därför silver mirror card, vitt och rött. 












Här kan du se decembers utmaningskit och hur jag gjorde dessa alster på min youtubekanal, det är bara att klicka på länken :)

December månadskit utmaningar


Och här har jag valt ut 4 st alster som ni själva lagt upp i Facebook gruppen så att vi kan inspirera varandra. 

Det var allt för idag, i nästa inlägg visar jag atc kitet för december månad. / Ida 

Åsa Ström



Jannike Garcia Larsson


Karin Hesse


Sören Bryngelsson

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...