torsdag 29 februari 2024

Torsdagspyssel Layout fotoalbum

 Vi har kört igång med pysselträffar i butiken igen på torsdagar och nu ska vi göra fotoalbum. Jag kommer visa olika saker och tips och tekniker på det jag gör och gjort i mina album så hoppas i tycker det är kul och se och att ni kan plocka upp några enkla tekniker på vägen.




Idag har vi en baklayout att visa. Jag brukar göra korten i olika storlek, jag tycker det är kul med olika foton så det blir nästan som en serie-strip där man ser vad som händer. Det är ju så bra med alla kameror i mobilerna nu för tiden så man kan ta hur många kort som helst och sen kasta dem som man inte gillar.


Jag tog ett färgglatt papper för det var en glad dag, jag gjorde fotomattor i 2 olika cardstock enfärgade papper och chalkade kantera, det är samma chalk men den ser olika ut beroende på vilken färgen på pappret är under. 


Jag stansade ut KAKSMET i chipboard och sen målade vi dem med akrylfärg från cchobby, bra akrylfärg är det, och sen tog jag en glaze ovanpå färgen för och få lite blankt och lite mer upphöjt på bokstäverna. 


Glossy produkter

Plus color akrylfärg

Papper och cardstock

Tack för du kikade // Gunilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...