tisdag 19 mars 2024

Februari cyberpysselutmaningskit och alster

 Hej igen hörrni! 


Visst var det ett trevligt kit som Ludvika pysslet bjöd på denna gång? Jag tyckte att det var så roliga utmaningar. 

Månadens kit



Så här såg Februari månads kit ut och det innehöll: 

Dies Marianne design 2 olika ballonger och ordet "Congrats" 

Stencil "mask" att göra ett bilkort av 

2 vita slimline cardstock och 
2 stora halva cardstock i ljusbrunt och mörkbrunt samt ett halvt rosa cardstock från Maja Design 

Ett turkost 6*6 papper 

Ett klippt mönsterpapper med dekorationer att använda på kortet 

Blingpärlor i creme rosa

Brunt band 

Vit stomme hjärta 



Utmaning 1. 
Materialutmaning i brunt och rosa. Där skulle man använda cardstocken, bandet, blingpärlorna och det klippta mönsterpappret med dekorationer och göra ett kort. Man fick inte lägga till något eget material förutom vitt papper, stämpel färg, lim och tejp. 

Jag valde att göra ett somrigt kort med ram, färgstänk samt klippte till en egen rosett med bandet vi fick i kitet. Fjädrarna fick agera blad till blommorna 


Utmaning 2. 
Att göra ett bilkort med masken och göra ett dubbelt kort. Där var det mer fritt hur bilen skulle se ut. 

Jag valde att göra en äldre lite rostig bil. Spegelglas satte jag som rutor. Jag använde mirror card i silver, svart & blålila. Och satte en vellum text på på bilen så står man en bit ifrån ser det ut som att texten sitter fast i "lacken" på bilen. 


Utmaning 3. 
Clean and simple kort med ballonger, Congrats text samt färgstänk. Ett så kallat CAS kort. Det man ska tänka på här är att ha så lite dekorationer som möjligt och så många vita eller enfärgade områden som möjligt. Så cleant det bara går. 

Jag valde färgstänk som matchade mina ballonger samt ett litet uns av svart färgstänk som skulle bryta av tillsammans med texten. 



Bonusutmaning 

Att göra en drömfångare eller mobil med hjärtat (stommen). Här fick vi skapa fritt men den skulle kunna hängas upp. 


Jag valde att göra en enklare typ av drömfångare. Jag har aldrig gjort en "vanlig" drömfångare förut så det kändes svårt men jag ville ha med några pärlor som dekoration eftersom jag inte har något som hänger ner nedanför hjärtat. Jag valde därför att trä rosa pärlor på rad och knyta och limma fast. Sen dekorera med prima blommor i olika storlekar och färger samt så satte jag 2 fjärilar som dekoration. 

Så blev mina alster! Och du får jätte gärna kika in på min video där du kan se mer steg för steg och kanske bli lite inspirerad. Mitt design teams uppdrag är mestadels att visa upp kitet samt inspirera vad man kan göra med det och visa genom min youtube film hur jag valt att göra. 

Klicka på länken för att komma till videon: 

https://m.youtube.com/watch?v=edxWNjddse0

(Jag råkar säga mars istället för februari i videon) 

Och naturligtvis ska vi kika på några av era egna tolkningar! Det är alltid så roligt att se vad alla hittat på. Ha det bra så länge tills vi ses snart igen, då det är dags att visa cyberpysselatc kitet. / Ida 


Lotta Larsson 




Ellie Isaksson 


Kristina eklöf som tolkade och gjorde jultema




Anne-Charlotte Kärkkäinen


Gabrielle Franzen 




Åsa Ström 



Susanne Nordgren gjorde ett hav av gula
blommor 




Jannike Garcia Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...