torsdag 18 juli 2024

Juni cyberpyssel och alster

 Halloj! Nu har juni passerat! Tiden går så fort men än har vi några månader till av lite sommar. Denna månad var temat just "sommar och bad". Så roliga utmaningar! 


Juni månads kort kit 

Kitet innehöll: 

3 somriga halva cardstock i gult, mintgrönt och blått 

Ett vitt cardstock 

Ett klippark från studio light 

Dies med blommor från simple and basic

Snäckor i en liten påse 

En söt stämpel med nallebjörn och fisk som gör give me five från Nellies choice


Utmaning 1. 

Göra ett CAS "clean and simple" slimline kort med den vita cardstocken, klipparket samt blommorna. Samt så skulle texten "semesterhälsningar" finnas med. 


Jag valde bilden med havet i bakgrunden, kokosdrinken samt snäckan med pärlan som jag tyckte var så fin. Stansade ut blommorna och inkade runt om kanten samt lite färgstänk i bakgrunden. 

Utmaning 2. 

Att göra ett somrigt kort med dem härliga cardstocken, snäckorna samt stämpeln. Det skulle vara semester eller havstema. Man fick lägga till egna dekorationer men grunden skulle vara av kitet. 


Så här blev mitt. Valde att göra en kortbas av det blåa pappret. Och det gröna fick vara framtill. Använde en dies i form av en rundel med en vågad kant runt om. Använde snäckorna tillsammans med lite art stones och sand längre ned på rundeln samt en söt flatbacks i form av en krabba. Satte också lite halvpärlor som fick agera vattenbubblor. Solen och molnen kommer ifrån dies setet jag visade i tidigare inlägg från Barto Design. 

Utmaning 3. 

Färg utmaning i orange, brunt och grönt. Här skulle vi använda klipparket och dies blommorna. 


Jag valde att göra ett litet mindre stående kort med en fin kant av brunt cardstock samt en orange fin ram. Jag distressade en doile som jag klippte mitt itu. Jag valde bilden från klipparket med dem orange röda sjöstjärnorna samt stansade ut blommorna, inkade runt om med orange och brunt och satte dem ovanpå varandra för en mer levande effekt. Sen dekorerade jag dem med rhinestones i orange och brunt. Den gröna färgen fick jag in genom lite färdiga ephemeras samt lite färgstänk. 



Det var utmaningarna för juni månad och här kan du se min video på min youtubekanal: Juni kortutmaning sommar


Och jag brukar dela några av era egna alster här och det kommer jag göra idag med men jag tänkte att jag istället kunde dela månadens vinnare som vinner det fina stora pysselkitet! Grattis till dig!  

Så hoppas ni gillar den iden! Så roligt att se alla olika tolkningar av dessa utmaningar. 

Ta hand om er så ses vi snart igen med juni månads atc cyberpyssel kit! :)




Lee Wennberg 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...