onsdag 26 juni 2024

Sol och moln

 Hej allihop! 

Hoppas ni har en fin onsdag! Idag ska jag visa ett kort där jag använt det andra dies- setet från Barto Design med 2 solar och 4 olika moln. Verkligen så fint och användbart till mycket andra stämpel set som jag har här hemma! 


Här har ni båda dies seten från Barto Design. I förra blogginlägget visade jag glassen men idag ska jag visa sol och moln. 

Dies seten kan du hitta på helihaks köp och sälj sida på Facebook och det är just nu ett jätte bra pris så du kan köpa båda samtidigt. 


Sen passade jag på att använda min vinst som jag vann i Ludvika cyberpyssel. En jätte fin dies från Lilly Luna med en pop up flower ram som verkligen var så läcker. 


Här kan du hitta Lilly Luna: Lily Luna-die-pop-up-flower-frame


I min video längre ner kan du se lite olika förslag vad man kan göra med denna dies men på detta kort valde jag att kapa den i mitten så jag får som en blomsteräng med hjälp av blommorna. Här har jag också distressat kanterna med
distress ink rustic wilderness


Sen använde jag distress verktyget från Tim Holtz för att göra lite mer detalj på mitt kort samt så distressade jag mitt ljusblåa cardstock med vintage photo distress ink

Här hittar du distress verktyget: tim-holtz-paper-distresser

Och här har du olika distress ink: Distress

Detta stämpelsetet från studio light "pet life" använde jag för att dekorera mitt kort. Dessa är väldigt användbara och passar väldigt bra ihop med dem andra stämplarna från "pet life" serien. 

Stämpelsetet: clear-stamps-pet-life-


Jag valde texten "grow" från detta block från Tim Holtz "big chat" 

Här hittar du ett liknande block med text från Tim Holtz: Tim-holtz-sticker-book-chitchat



Och här är kortet helt klart. Jag stansade ut solen i gul cardstock men här kan man ju också färglägga sin sol och moln. Älskar solens strålar! Verkligen så fin. Och molnen är fluffiga och bra storlek som passar mycket andra stämpel set man kanske har hemma. Jag gjorde vitt färgstänk med
vit sprayfärg på himlen. 




Så jätte fint dies set som känns användbart, både en liten och stor sol samt olika storlek på molnen. Stämplarna från pet life kommer jag visa i ett kommande blogginlägg där jag kommer visa lite maskningstekniker och använda masking fluid som finns hos Helihak såklart. 

Här kan du se videon där jag gjorde kortet: 

Tusen tack för att ni läst och tittat! Ha en fortsatt fin dag och ta hand om dig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...