måndag 24 juni 2024

Glass i stora lass

 Hej! 

Här kommer ett litet blogginlägg med lite inspiration vad du kan göra med dem söta glass diesen som finns att hitta på helihaks köp och sälj just nu. Dem är helt underbart söta och man kan göra en egen strutglass och en pinnglass. I detta inlägg och video använder jag glass diesen men i nästa inlägg kommer jag visa solen och molnen också från samma märke. 


Så här ser diesen ut. Dem kommer ifrån Barto Design 

Jag valde att gå på ett lite mer färgglatt och somrigt tema i pastellfärger. 


Jag tog fram en färdig vit kortbas, sen gjorde jag en matta med rosa och ett rosa prickigt cardstock. Jag valde en text från Design 5 "Sweet" som jag tänkte skulle passa bra 



Här hittar du stämpelsetet: Design 5 textstämplar


Jag använder ett distress verktyg för att få mer detalj samt distress ink i olika färger för att distressa kanterna på alla mina glass delar


Här kan du hitta verktyget: Tim holtz paper-distresser



Jag skar ut mina delar i rosa, rött, grönt, ljusbrunt, mörkbrunt och gräddvit cardstock 



Sen monterade jag ihop glassarna. Och gjorde sista detalj med vit gel penna

Satte foamtejp på baksidan och monterade mattan på den färdiga kortbasen

Jag dekorerade med några enameldots i matchande färg och la glossy accent på en del av detaljerna. Här kan du använda stickles eller glitter

Här kan du hitta olika: Enameldots


Om du klickar på denna länk kan du se en liten mini video där jag visar hur jag gjorde kortet: Glass i stora lass


Hoppas ni kanske känner er inspirerade att göra ett glassigt kort ni med! Diesen är väldigt användbara till födelsedagskort eller till någon som älskar glass! Delarna till diesen är rätt små så dem passar en mindre stansmaskin men när man monterar ihop delarna blir glassarna stora och fina. Kika in på helihaks köp och säljsida och passa på att köpa några själv. 

Ha en fortsatt fin dag nu! Ta hand om er så ses vi i nästa inlägg! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...