söndag 22 januari 2023

Barn, baby och en skiss!

 Hej hallå!

Hoppas att ni har det bra i kylan! 

Igår i liven visade vi lite barninspiration, en Loa och två kort.

Ibland behöver man göra barnkort, vare det är till sig själv eller om det är till en kompis barn, syskonbarn eller bara någon som vill ha ett barnkort. 

Jag fick utmana mig själv genom att använda rosa! Jag gillar verkligen inte att arbeta med rosa, egentligen vet jag inte varför men det nåt med rosa och jag som inte kommer överens. Men jag utmanar mig själv med jämna mellanrum och ibland får jag till det :)


Jag ville göra ett inbjudningskort att visa, som man kan ha till en babyshower eller barndopsinbjudan eller ett kalas.
Jag använde den söta blöjdisen med säkerhetsnål och knut, jag stansade ut basen i blått och dekorationerna i vitt för att bryta lite i färgerna. Jag använde en ljusblå cardstock som bas, som jag skar till i 4” X 12” och sedan vek på mitten så att det blev 4” X 6”, ett alldeles lagom stort kort och ska man göra många så räcker ett cardstock till tre kort! 


Jag dekorerade med de söta elefanterna från Reprints serie Sweet baby collection. Så söta och användbara! 
På andra kortet använde jag den fina kronan från Marianne design och den större av elefanterna och gjorde ett grattiskort till en tjej. Basen är rosa!! (Ja jag vet, men jag fick till det ;) ) kronans bas är utstansad i sizzix silverpapper i glitter och dekorationen på kronan är utstansad i det blanka silverpappret från samma paket. För att få fram texten och dekorationerna använde jag Stickles crystal och lite glitter löser allt :D

Jag gjorde även en Loa med mitt barnbarn som krupit upp på toan och läser en tidning, ”När man vill ha en stund för sig själv.”  Här använde jag Reprints papper little boys collection, jag håller på med ett album och ska fylla sidorna med lille plutten även kallad praktikanten på liven. Därför kommer både liven och bloggen uppdateras när jag gör sidor till det albumet. Även här använde jag blöjan och elefanten. Det ska dit en text högst upp, ska bara klura ut en bra. 


Fick även frågan om att lägga upp en skiss på min Loa och här kommer min allra första skiss på en Loa! Hoppas ni kan tyda den :) 


Hoppas jag kunnat inspirera er denna gång! 

Detta har jag använt från butiken: 
Reprint papper sweet baby collection
Reprint papper little boys collection
Dies blöja från Lene
Dies krona från Marianne design
Dies grattis från Gummiapan
Stickles crystal 
Ljusblå cardstock
Vit cardstock
Ljusrosa cardstock
Sizzix glitterpapper
Tacky glue lim

Länk till webshopen kommer här: Helihak
 
Hoppas ni får en fin måndag!

Vi ses på lördag igen när mitt nästa inlägg kommer men redan på onsdag lägger min Dt kollega Melinda ut sitt inlägg missa inte det! 

Kram Maria 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...