tisdag 2 maj 2023

Härligt blått kort

 Hej!

Jag heter Beatrice och är 41år och har blivit gäst-Dt för Helihak, jag kommer inspirera er med bland annat mixed media, färg och form, tips och trix 🥰

Här kommer ett kort med stencil med en glad färgklick på kortet. 

Det som är på bilden kommer jag att använda mig av 😊

Älskar att leka med Dina Wakleys färger




Jag lägger kortet i en skokartongs lock för att de inte ska komma färg överallt runt omkring, när jag sprayar. Jag sprayar endast där jag vill ha färg. 



Då blir resultatet så här: 


Nästa steg är att jag väljer en stencil, denna är en av mina favoriter.

Jag använder mig av den lite mörkare blåa nyansen så mönstret syns mer på pappret. 

Brukar även tejpa fast stencilen så den sitter på plats. 




Då blir de en fin bild, sen har jag använt Tim Holtz bokstäver dies som jag stansade ut i  min Gemini a4 o limmat på med Nuvo. Ett av mina favorit lim. 




Sedan använder jag mig av en söt fjäril som jag stämplat upp på ett papper och sedan klippt ut. 



Ville få in lite glitter på kortet så jag tog fram min Shimmer o sprayade på, se vilken härlig effekt. 



Satte fästkuddar på mitten av fjärilen på baksidan för att de ska se ut som den flyger. 





Innan jag monterade fast kortet, satte jag på ett blått cardstock som jag skar ut i rätt storlek för att få en blå kant och sen satte jag fästkuddar på själva grattis bilden så de kom upp en liten bit. 



De sista jag gjorde var att använda mig av den vita Dina Wakley spray, skruva av locket och skvätte lite på kortet.  




Då blir så här fint på kortet.
Litet extra touch på grattis kortet. 



Hoppas ni får lite inspiration av mig, ha en fortsatt trevlig dag!
 
Kram Beatrice 🥰




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...