fredag 5 maj 2023

Sjung om….

Hej hallå!

Nu närmar det sig studenten med stormsteg! Självklart måste man ju göra lite student kort, speciellt när man har en blivande student i familjen. Ibland hänger man verkligen inte med i tiden! 

Denna gång tänkte jag visa studentkort i slimcardmodell, dessa är gjorda på de slimkortsbaser som Gunilla har i butiken. Jag använde vit och svart, men i butiken finns det vit, svart och kraft. 

Gunilla har en så fin die från Nellie Snellen, jag använde min Gemini junior för att stansa ut och den blev så fin! Så användbar till många områden. 



Jag använde distress oxide prized ribbon att färga in bakgrunderna bakom den utstansade för att lyfta själva alstret lite. 

Jag använde även den som stencil och bara färgade in med. Man kan använda denna die på lite olika sätt antingen att man stansar ut den i papper och använder som kortet ovan eller att man stansar ut och använder som stencil, lite Stickles för o få lite glitter användes på detta kort med. Får ju inte glömma den fina studentdiesen från Gummiapan, se kortet här nedan: 

Använde de söta fåglarna från Nellies Choice och använde på nästa kort. Här tog jag den som jag använt som stencil och använde, inget slöseri eller spill på papper här inte :D det blev en så häftig effekt och som jag brukar säga, det är bara fantasin som sätter gränserna :D kolla vad läckert!! Fåglarna är målade med mina Spectrum noir triblend och vet ni vad?! Nu har jag alla pennorna både med hård och Brush spets och jag är bara så supernöjd! 

Vad har jag då använt denna gång från Helihak? Jo: 

Slimcard kortbaser

Distress oxide

Nellie Snellen die

Spectrum noir triblend pennor

Fåglarna från Nellies Choice

Hoppas jag kunnat ge lite inspiration denna gång! 

Ha en underbar lördag! 

Kram 

Maria 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...