onsdag 14 juni 2023

Persienn kort

Jag har testat en ny rolig die som man kan göra persienn kort med. Det heter säkert nått annat på engelska men det kommer jag inte ihåg just nu. 




Man stansar ut två delar som har pappersremsor som går omlott vilket gör att motivet ändras när man drar ena delen upp eller ner. Man kan ju så klart ha två helt olika motiv som en tårta och ett tomt fat (som är det det enda som bli kvar efter en stund) men jag valde samma motiv men i olika färg. 


Så på ena delen har huset i gråa nyanser och på andra utstansade delen stämplade jag huset på samma plats men färglade i glada färger som gult och rött. 






Jag valde att sätta häftkuddar på baksidan som sarger för att hålla delarna på rätt plats. 

Jag kanske kan fixa en film på Facebook om hur jag gjorde om ni vill! 

Gäst DT Wanel
Här kommer också länk till denna die: https://www.helihak.com/dies-och-tillbehor/joy/joy-crafts-die-enchanted-art-60021428
Och bakgrunden är såklart förglagd med Glow färger från 13@rts: https://www.helihak.com/farg/pigmentpulver-mica-pulver









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...