torsdag 6 juli 2023

Jul i Juli

 Halloj på er allihopa!

Jag hoppas ni har det lika bra i sommarvärmen som jag har, och att ni faktiskt fått lite regn! Nu har vi kommit in i Juli, och därför tänkte jag fortsätta med lite svalkande julkort.

Denna gång ska vi göra ett Propeller-kort, som ger möjlighet till mycket dekoration.


Börja med att ta ett cardstock av valfri färg ich klipp till storleken 6"×4½". Vik pappret vid 1", 2", 3", samt 4 ". Då får du en liten bit kvar som är ½".


Vik ihop och limma på den lilla biten och du får ett torn som ser ut som ovan.


Klipp nu 4 stycken bitar av samma cardstock, som mäter 6"×6".


Tag nu dekorpapper som du klipper lite mindre än de andra bitarna. Jag valde dessa fyra från blocket The Paper Tree, A Christmas Tale. Dessa papper mäter 6"×6" , så klippte jag bara ner det en halv centimeter i varje sida.


Lägg nu ner tornet och tryck ihop den så den ligger platt. Limma fast dekorpappren på de större bitarna och börja sedan fästa dem på tornet.
Limma på själva tornet och se till att bitarna du limmar fast ligger kant i kant med tornet.



När du limmat fast första biten så ser kortet ut som bilden ovan.


Fortsätt nu fästa bitarna på tornet så du får en konstruktion som ovan.


Nu limmar du fast dekorpapper på de delar som fortfarande är vita. Dessa dekorpapper klipper du 5¾"×4¾".


Nu dekorerar vi alla sidor.
Jag har valt att använda mig av olika DiesDies och lite snöflingor i chipboard.






Så här blir kortet när det är färdigt, och man kan ju göra det i olika storlekar ifall man vill.
Detta kort ryms i ett kuvert som är 31×17 cm, så det blir till att tillverka eget kuvert.

Hoppas ni tyckte detta kort var roligt, och att ni gör många julkort nu i juli😁

Ha det så bra så länge!

/Jessica

 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grattiskort

Hej då var de dags igen för ett grattis kort med denna härliga stencil. Jag älskar att utforska med färger Distress oxide man kan göra helt ...